Gögüs hastalıkları uzmanı Prof.Dr.Ahmet Rasim Küçükusta'nın "Ben bir bilim travestisiyim." yazısını hatırlayacaksınız. Pek sayın profösör aradan geçen 20 günden sonra, homofobisini ve eşcinseller hakkındaki cehaletini halen yenememiş.Arı da hayvan ayı da nasıl kıyaslarsınız?  başlığıyla Füsun Saka'yla söyleşmişler.


Mağdure Füsun Saka neden böyle bir yazı yazdınız diyor? Profösörün cevabı net; reklam için! Ve uzatmalar başlıyor. Mağdure FüsunSaka ısrarla siz erkekler daha zeki diyorsunuz dedikçe sayın profösör hayır ben erkekler daha zeki diyorum diyor. Söyleşide peki tabi homofobi eksik olmyor ;


***“Bilim kadını” denilmesi neden rahatsız edici olsun ki? Ben bu tanımdan bilimle uğraşan kadını anlıyorum.
-Bugüne kadar hep “bilim erkeği” denseydi haklısınız ama şimdiye kadar “Bilim adamı” denilmiş. Bu neden değiştirilsin ki. Âdem “Adam” demek. Biliyorsunuz Havva’da Âdem’in kaburga kemiğinden yaratıldı. Böyle bir efsane var. Yani adam herkesi kapsayan bir kelime. Adam kelimesinin karşılığı insan. Birine “Adam ol” dediğinizde onun karakterini kastedersiniz. “Şu işin adamını bulun” denildiğinde de o işi iyi yapan kişiyi bulmaktan bahsedilir. Bu durumda “bilim kadını” demek garip geliyor bana, çünkü toplumda bazı kişiler var ki, kendilerini ne kadın ne erkek olarak kabul etmiyor.

***Kim onlar eşcinseller mi?
-Evet yani bu kişiler de cinsel tercihleri farklı diye kendilerine başka isimler verebilir. Kendi özelliklerini toplumda tanıtmak istedikleri için her türlü reklama başvurmak isteyebilir “Ben bilim lezbiyeniyim” diyebilir mesela. Bunu söylemek istedim. “Devlet adamı” deniliyor, hiç “devlet kadını” denildiğini duydunuz mu?



Bu arada A.R.Küçükusta'nin  Habertürk kadrosuna katıldığını da not düşmeli.


Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.