'İsimsiz' başlığını taşıyan 12. İstanbul Bienali dün açıldı. Tek mekânda yüz kadar sanatçıyı bir araya getiren bienal, beş tematik sergisiyle konu ve biçim olarak farklı meşreplere uygun tercihler sunuyor

 ....

Bienal’in en sansasyonel bölümü ise Ross. Torres’in sevgilisine adadığı işlerden ilham alan salon biraz buruk, hüzünlü ve tabii ki hınzırca işlerden oluşuyor. Eşcinsel kimliklere ve aşka adanmış bir sergi bu. Eşcinsel dünyalara dair 364 karelik kişisel bir foto günlük olan ‘Siyah Beyaz Günlük’ ve Juan Capistran’ın ‘Siyah Üstüne Siyah’ heykeli dikkat çekiyor. Bu serginin yıldızı hiç tartışmasız Kutluğ Ataman. Sanatçı eski bir ilişkisinden kalan gerçek yatağı, ortasında derin bir yırtıkla sergiliyor. Yırtığın bir ucu kırmızı iple dikilmiş. İşin adı ise ‘Forever’. Ataman’ın, askeri hastaneden aldığı rapor da bu bölümün sürprizi!
 ....
Bİenal’İn sansasyonu: Kutluğ Ataman’ın ‘eşcinsel’ raporu
Serginin Ross başlıklı bölümünde Kutluğ Ataman’ın katalogda ve basın bültenlerinde yer almayan bir işi var. Sanatçı, Kasımpaşa Askeri Hastanesi’nden aldığı raporun tıpkısını duvara asmış. Tanı bölümünde ‘Homoseksüalite’ yazan rapor son bir yıl içinde alınmış. İçinde, konuşma ve tavırlarında ‘efemine’likten, aklı yerinde olmaktan, yurtdışında yapılan evlilikten söz edilen rapor, sanatçının askerlikten muaf tutulması hakkında. Ataman, Türkiye’de eşcinseller için büyük bir mesele olan ‘askerlik’ konusunda, kendi özel hayatını ortaya koymak pahasına sert ve cesur bir tavır almış. Yeni aldığı raporu, adeta bunu ondan isteyenlerin yüzüne çarpmış


Tamamı Radikal


Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.