ABD bilgisayar firması Microsoft ve Alman Max Planck Enstitüsü'nün ortaklaşa gerçekleştirdikleri bir araştırma sonucunda, Facebook internet sitesinin kullanıcılarının cinsel eğilimlerini istemeden deşifre ettiğini ortaya çıkardı.
Araştırmacılar, 6 birbirine eş Facebook hesabı açarak sadece cinsel tercih bölümlerini kullanıcıların lezbiyen, eşcinsel ya da heteroseksüel olduğunu gösterecek şekilde doldurdu.
Bundan sonra sahte kullanıcıların sayfalarında yayınlanan reklamları inceleyen araştırmacılar, eşcinsel profillerde sadece eşcinsellerin ilgilisini çekecek ürünlerin reklamlarının yer aldığını gördü.
Cinsel tercih bilgilerinin büyük olasılıkla Facebook tarafından yayınlanmadığı, Facebook içinde kullanılan ve site dışında geliştirilen çeşitli uygulamaların bu bilgileri topladığı düşünülüyor.

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.